Voorwaarden

Gebruiksvoorwaarden Stichting Ticketbank “Consument”

 

Stichting Ticketbank is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90928598.

Artikel 1 – Definities
1. In deze gebruiksvoorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
2. Ontwikkelaar: Stichting Ticketbank;
3. Ticket: Een op het Platform geplaatst Ticket door de Aanbieder met informatie over de te verkrijgen Tickets aangeboden door de Aanbieder
4. AVG: Algemene Verordening Gegevensbescherming.
5. Stichting Ticketbank/Beheerder: de dienstverlener die het gebruik van het Platform ter beschikking stelt aan Gebruikers.
6. Diensten: het faciliteren van Platform waarop Aanbieder en Gebruikers direct of indirect in contact met elkaar worden gebracht ten aanzien van Tickets .
7 Gebruiker(s): De natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf, die gebruik maakt van de Diensten van Stichting Ticketbank.
8. Overeenkomst: De Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Gebruiker en Stichting Ticketbank, voor Diensten die door Stichting Ticketbank aan Gebruiker worden verstrekt en die door Gebruiker worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Stichting Ticketbank.
9. Aanbieder: De natuurlijke persoon of rechtspersoon die handelt in uitoefening van beroep of bedrijf, die Tickets heeft geplaatst op het Platform van Stichting Ticketbank en Tickets aanbiedt aan Gebruiker.
10. Platform: De website ticketbank.nl en of andere online applicatie van Stichting Ticketbank zijnde een dashboardomgeving waar alle informatie en instellingen door middel van een eigen account van Gebruiker kan worden beheerd door de Gebruiker en waarop door Gebruiker Aanbieders van Tickets kunnen worden opgezocht, bekeken en kunnen worden afgenomen.

Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op de Diensten en Gebruiker. Deze gebruiksvoorwaarden worden akkoord bevonden op het moment dat Gebruikers het Platform bezoeken en/of de op het Platform aangeboden informatie gebruiken. Deze gebruiksvoorwaarden zijn niet van toepassing op de Dienst ten aanzien van het plaatsen van Tickets op het Platform van Stichting Ticketbank. Hiervoor gelden de gebruiksvoorwaarden “Aanbieder”.
3. Afwijking van deze gebruiksvoorwaarden is niet mogelijk.
4. De Website van Stichting Ticketbank is niet toegankelijk voor minderjarigen.
5. Als ontwikkelaar van het Platform, is Stichting Ticketbank geen partij bij een eventuele Overeenkomst dan wel andere rechtsverhouding die tot stand kan komen tussen Gebruiker en Aanbieder.
6. Stichting Ticketbank heeft geen controle over, en biedt nimmer garantie voor de kwaliteit, keurmerken, geschiktheid, volledigheid, juistheid, (il)legaliteit, beoordelingen en/of recensies van de Tickets, of de Aanbieder die de betreffende Tickets heeft geplaatst. Eventuele afbeeldingen zijn enkel en alleen bedoeld als weergave, en is nimmer aan te merken als een goedgekeurde afbeelding door Stichting Ticketbank.
7. Het Platform kan links bevatten naar websites van derden. Op de websites van derden kunnen andere cookies en/of privacy statements van toepassing zijn. Stichting Ticketbank is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de beschikbaarheid of juistheid van de (inhoud van de) websites van derden. Een link op de website naar een derde is nimmer aan te merken als een goedkeuring van Stichting Ticketbank van de (Diensten van) de derde.

Artikel 3 – Omschrijving van de Diensten
De Diensten die door Stichting Ticketbank worden aangeboden is het ter beschikking stellen van een Platform waarop verschillende Aanbieders vrijkaarten beschikbaar stellen aan Gebruiker.

Artikel 4 – Gebruik van het Platform
1. Stichting Ticketbank kan nadere beperkingen of voorwaarden stellen aan de toegang tot en gebruik van bepaalde delen of functies van het Platform zoals onder meer maar niet beperkt tot het aanmaken van een account, het voltooien van een verificatieproces en het voldoen aan specifieke kwaliteits- of geschiktheidscriteria.
2. Het verifiëren van Gebruikers is niet waterdicht. Desondanks neemt Stichting Ticketbank alle in redelijkheid te nemen maatregelen die van haar verwacht kunnen worden met betrekking tot het verificatieproces. Een Gebruiker kan dienaangaande verplicht zijn om een vorm van (overheids)identificatie of andere informatie te verstrekken. Tevens heeft Stichting Ticketbank het recht om Gebruikers te screenen op basis van openbare registers van strafrechtelijke veroordelingen (indien beschikbaar).
3. Gebruiker draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Stichting Ticketbank aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Gebruiker redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de toegang en/of het gebruik van het Platform.
4. Stichting Ticketbank is niet aansprakelijk voor schade.
5. Een Gebruiker heeft toegang tot de informatie zoals gepubliceerd en weergegeven op het Platform. Gebruiker is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor alle gegevens en informatie die hij op het Platform of in zijn account plaatst. Indien Gebruiker vermoedt dat de door hem verstrekte gegevens onjuist of onvolledig zijn, zal Gebruiker Stichting Ticketbank onverwijld informeren en alsnog de juiste informatie vertrekken. Gebruiker dient zelf zijn gegevens up-to-date te houden en kan daartoe zijn gegevens in zijn eigen account aanpassen.
6. Gebruiker kan via het Platform contact onderhouden met de Aanbieder. Deze communicatie is inzichtelijk voor Stichting Ticketbank. Gebruiker is zelf verantwoordelijk over de informatie die wordt gecommuniceerd en de mate van vertrouwelijkheid ervan.
7. Stichting Ticketbank is gerechtigd om (delen van) het Platform te wijzigen, alsmede haar Diensten.
8. Gebruiker is gerechtigd na toelating op het Platform gebruikt te maken van het Platform voor een jaar. Hierna zal Stichting Ticketbank verifieren of Gebruiker nogmaals een jaar gebruik kan maken van het Platform.
9. Gebruiker verleent aan Stichting Ticketbank onderstaande niet exclusieve, overdraagbare, en niet naar tijd en plaats beperkte rechten op de verzonden gegevens omtrent de zoekvraag van Gebruiker:
▪ het recht tot anoniem archiveren en opslag, meer specifiek de gegevens elektronisch vast te leggen, op te nemen in het archief, op alle bekende opslagmedia en op willekeurige gegevensdragers op te slaan en aan andere gegevensbestanden of onderdelen daarvan te koppelen;
▪ het recht tot verveelvoudiging en verspreiding van de gegevens middels het opslaan, en langs elektronische media geheel of gedeeltelijk beschikbaar te stellen of te verspreiden;
▪ het recht om gegevens te gebruiken met als doel deze te analyseren, te laten bijdragen aan de ontwikkeling van het Platform, voor productontwikkeling en productmarketing.
10. Het gebruik van het Platform eindigt:
▪ doordat de Overeenkomst eindigt van rechtswege doordat de Diensten zijn afgelopen;
▪ door een Schriftelijk bericht van Gebruiker aan de Beheerder, dat Gebruiker niet langer gebruik wil maken van de Diensten;
▪ door het deactiveren, dan wel verwijderen van de account van Gebruiker door Gebruiker;
▪ door het deactiveren, dan wel verwijderen van de account van Gebruiker door Stichting Ticketbank.

Artikel 5 – Het account
1. Het Platform is vrij toegankelijk voor de Gebruiker. Een Gebruiker dient een account aan te maken ten behoeve van het gebruik van bepaalde functies van het Platform.
2. Het account kan geregistreerd worden met een gebruikersnaam en een wachtwoord.
4. De Gebruiker is verplicht om tijdens de registratie van het account juiste en volledige informatie te verstrekken en om het account te allen tijde up-to-date houden. Bij nalatigheid kan het account geblokkeerd worden.
5. Elke Gebruiker mag slechts één account registreren tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen. Het account is persoonlijk en mag niet overgedragen worden.
5. De Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar inloggegevens en dient deze inloggegevens niet aan derden te verstrekken. Indien een Gebruiker vermoedt dat de inloggegevens zijn kwijtgeraakt, gestolen of mogelijk sprake is van ongeoorloofd gebruik van het account, dient Gebruiker per direct contact op te nemen met Stichting Ticketbank. Gebruiker is zelf aansprakelijk voor alle activiteiten die worden uitgevoerd via het eigen account, tenzij de Gebruiker kan aantonen dat hij/zij niet nalatig is geweest (het niet melden van het ongeoorloofde gebruik of verlies van inloggegevens).
6. Slechts nadat het account is aangemaakt, kan een Gebruiker acties uitvoeren op het Platform.

Artikel 6 – Notice and Takedown
1. Ingeval van (mogelijke) strafbare handelingen is Stichting Ticketbank verplicht hiervan aangifte te doen en de door Gebruiker verstrekte gegevens aan de bevoegde instanties te overhandigen, alsmede alle handelingen te verrichten die van haar gevraagd worden in het kader van het onderzoek. Stichting Ticketbank komt het recht toe Gebruiker de toegang tot het Platform te ontzeggen en/of het gebruik van het Platform te beëindigen.
2. Naast de verplichtingen uit de wet is schade welke ontstaat door ondeskundigheid of het niet handelen conform bovenstaande punten komt voor rekening en risico van Gebruiker.
3. Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van het (mobiele) apparaat waarop hij het Platform gebruikt, alsmede voor het beveiligen en geheimhouden van zijn/haar eigen inloggegevens.
4. Indien en voor zover er sprake is van een inbreuk op rechten van Stichting Ticketbank of derden en/of onrechtmatig handelen door Gebruiker, is Stichting Ticketbank tevens gerechtigd om het account van Gebruiker te verwijderen of op andere wijze beperkingen te stellen aan het gebruik van het account van Gebruiker zoals het beperken of uitschakelen van het plaatsen van reacties en meer. Stichting Ticketbank zal eventuele inbreukmakende/schadelijke informatie per direct verwijderen. In geen geval is Stichting Ticketbank aansprakelijk voor de geleden schade van Gebruiker, van welke aard dan ook ten gevolge van het handelen van Gebruiker.
5. Elke Gebruiker kan aanwijzingen en/of klachten melden bij Stichting Ticketbank over inbreuk makende informatie, of klachten over andere Gebruikers. Een melding kan gedaan worden schriftelijk.
6. Stichting Ticketbank wijst elke Gebruiker er op dat elke Gebruiker zelf dient na te gaan of de informatie op het Platsform klopt, of dat het mogelijk een misleidende informatie is, of er op andere wijze sprake is van oplichting.
7. Stichting Ticketbank mag Gebruiker blokkeren indien Gebruiker de ontvangen tickets verkoopt aan een derde, daarnaast is Stichting Tickets gerechtigd een schadevergoeding te eisen van Gebruiker.

Artikel 7 – Beschikbaarheid Platform
1. Stichting Ticketbank staat er niet voor in dat de Diensten altijd zullen voldoen aan de vooraf gewekte verwachtingen. Stichting Ticketbank spant zich in om (de toegang tot) het Platform voor zover mogelijk, ononderbroken aan te bieden aan Gebruiker, doch staat niet in voor de te allen tijde volledige beschikbaarheid van het Platform. Stichting Ticketbank is gerechtigd indien en voor zover er naar haar oordeel gevaar bestaat voor het foutloos functioneren van het Platform, het gebruik van het Platform op te schorten. Stichting Ticketbank is voorts gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs noodzakelijk acht om een doeltreffend functioneren van het Platform te kunnen waarborgen.
2. Stichting Ticketbank is niet verantwoordelijk voor (ver)storingen van de internet-, telecommunicatie-infrastructuur die buiten de invloedssfeer van Stichting Ticketbank ligt en welke kunnen leiden tot onderbrekingen in de beschikbaarheid van het Platform. Stichting Ticketbank kan, tijdelijk en met inachtneming van de gerechtvaardigde belangen van de Gebruikers, de beschikbaarheid van het Platform beperken indien Stichting Ticketbank dit noodzakelijk acht gelet op eventuele capaciteitslimieten, de veiligheid/integriteit van de servers van Stichting Ticketbank, of om onderhoud uit te voeren aan het Platform. Stichting Ticketbank is gerechtigd om onderhoud te verrichten aan het Platform en kan nieuwe functionaliteiten en introduceren. Stichting Ticketbank zal de Gebruikers zoveel mogelijk op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen aan het Platform, tenzij dergelijke wijzigingen van minimale aard zijn zonder dat dit een wezenlijk effect heeft op eventuele contractuele verplichtingen.
3. Stichting Ticketbank geeft geen garantie over de kwaliteit van het aangebodene, de bevoegdheid van een Aanbieder om het product te vergeven, noch over de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie. Elke Gebruiker heeft een zelfstandige verplichting om onderzoek te doen naar de het betreffende ticket die door een Aanbieder wordt aangeboden via het Platform.

Artikel 8 – Privacy en beveiliging
1. De Diensten verwerken persoonsgegevens. De te verwerken persoonsgegevens vallen onder de AVG. Deze persoonsgegevens zullen worden verwerkt conform de privacy- en cookieverklaring van de Diensten die te vinden is op de website.
2. Stichting Ticketbank zal zorgdragen voor een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van te beschermen persoonsgegevens met zich meebrengen. Dit evenwel slechts indien en voor zover deze zich in de systemen of infrastructuur van Stichting Ticketbank bevinden.
3. Stichting Ticketbank heeft afspraken omtrent de verwerking van persoonsgegevens en de genomen beveiligingsmaatregelen vastgelegd in een verwerkersovereenkomst. De persoonsgegevens zullen in overeenstemming met deze verwerkersovereenkomst worden verwerkt.
4. Indien Gebruiker bijvoorbeeld op grond van de AVG persoonsgegevens die zijn opgeslagen in systemen van Stichting Ticketbank dient in te zien, te wijzigen of verwijderen, zal Stichting Ticketbank daarin redelijkerwijs volledig meewerken.

Artikel 9 – Intellectueel eigendom
1. Het is elke Gebruiker verboden om de (inhoud) van het Platform te kopiëren en/of op andere te reproduceren, te openbaren of wijzigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Stichting Ticketbank. Hieronder wordt tevens verstaan de inhoud van de Tickets.
2. De (inhoud van) het Platform kan beschermd worden door intellectuele eigendomsrechten en/of handelsmerken. Door de Platform te gebruiken gaat elke Gebruiker ermee akkoord dat de intellectuele eigendomsrechten berusten bij Stichting Ticketbank en/of de Aanbieder die het Ticket heeft geplaatst op het Platform. Het is Gebruiker uitdrukkelijk verboden om inbreuk te maken op de intellectuele eigendomsrechten van Stichting Ticketbank en derden, alsmede op de goede naam van Stichting Ticketbank. Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van het Platform, waaronder de grafische ontwerpen, ideeën en dergelijke berusten uitsluitend bij Stichting Ticketbank en worden uitdrukkelijk niet overgedragen aan Gebruiker. Het is een Gebruiker verboden om de inhoud te gebruiken, aan te passen, te kopiëren, in licentie te geven, verkopen of anderszins te exploiteren. Een Gebruiker heeft slechts een beperkt gebruiksrecht om gebruik te maken van het Platform.

Artikel 10 – Beperking van Aansprakelijkheid
1. Stichting Ticketbank is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, (i) overmacht van toeleveranciers van Stichting Ticketbank, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen, (x) werkstakingen in het bedrijf van Stichting Ticketbank en (xi) overige situaties die naar het oordeel van Stichting Ticketbank buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
2. Indien en voor zover enige wettelijke bepaling zich hiertegen niet verzet, sluit Stichting Ticketbank alle aansprakelijkheid uit voor schade geleden door Gebruiker op grond van (i) het gebruik van de Diensten van Stichting Ticketbank, (ii) de koop (indirect) van de producten van Aanbieders via het Platform, (iii) het niet of niet volledig of veilig beschikbaar zijn van het Platform, (iv) veranderingen in, aan of op het Platform of Diensten van Stichting Ticketbank en (v) eventuele onjuiste en/of onvolledige informatie op het Platform.
3. Stichting Ticketbank sluit alle gevolgschade uit.
4. Alle aanspraken van Gebruiker wegens tekortschieten aan de zijde van Stichting Ticketbank vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Stichting Ticketbank binnen een jaar nadat Gebruiker bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Stichting Ticketbank.

Artikel 11 – Vrijwaring
Gebruiker vrijwaart Stichting Ticketbank voor aanspraken van derden ten aanzien van de door hen geleden schade op grond van (i) het gebruik van de producten, (ii) het gebruik van Diensten van Stichting Ticketbank, (iii) de onrechtmatige inhoud van het Ticket en/of het aangebodene (iv) het sluiten van een Overeenkomst op grond van een Ticket.

Artikel 12 – Klachten
1. Indien een Gebruiker niet tevreden is over de Diensten van Stichting Ticketbank, is Gebruiker verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden schriftelijk met als onderwerp “Klacht”.
2. De klacht moet door Gebruiker voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Stichting Ticketbank de klacht in behandeling kunnen nemen.
3. Stichting Ticketbank zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 21 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 13 – Wijzigingen gebruiksvoorwaarden
Het staat Stichting Ticketbank vrij om (delen van) het Platform aan te passen, alsmede de inhoud van haar Diensten en deze Gebruiksvoorwaarden. De gewijzigde voorwaarden worden gepubliceerd op het Platform met de laatste bijgewerkte datum.

Artikel 14 – Overige bepalingen
1. Op de Gebruiksvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen ontstaan tussen Stichting Ticketbank en Gebruiker, of door het gebruik van de Website door Gebruiker worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Rotterdam tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.
3. De versie van communicatie of informatie zoals opgeslagen door Stichting Ticketbank wordt geacht juist te zijn, tenzij Gebruiker tegenbewijs levert dienaangaande.
4. Indien een bepaling in deze Gebruiksvoorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Gebruiksvoorwaarden aan.
5. Stichting Ticketbank is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Gebruiksvoorwaarden over te dragen aan een derde die Stichting Ticketbank of de betreffende bedrijfsactiviteit van haar overneemt.

Rotterdam, 16 februari 2024

 

Gebruiksvoorwaarden Stichting Ticketbank “Aanbieder”

 

Stichting Ticketbank is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 90928598.

Artikel 1 – Algemeen
1. In deze gebruiksvoorwaarden worden de hiernavolgende termen in de navolgende betekenis gebruikt, tenzij uitdrukkelijk anders is aangegeven.
2. Ticket: Een op het Platform geplaats Ticket, waarmee de Gebruiker haar Tickets kan aanbieden.
3. Stichting Ticketbank/Beheerder: De dienstverlener die het gebruik van het Platform ter beschikking stelt aan een Gebruiker.
4. Diensten: Het faciliteren van een Platform waarop een Gebruiker zijn Ticket kan toevoegen.
5. Gebruiker: Een natuurlijk of rechtspersoon in de uitoefening van beroep of bedrijf die gebruik maakt van het Platform om zijn/haar Ticket aan toe te voegen.
6. Overeenkomst: De Overeenkomst en andere verplichtingen tussen Gebruiker en Stichting Ticketbank, voor Diensten die door Stichting Ticketbank aan Gebruiker worden verstrekt en die door Gebruiker worden aanvaard en zijn geaccepteerd en uitgevoerd door Stichting Ticketbank.
7. Platform: de website ticketbank.nl en of andere online applicatie van Stichting Ticketbank zijnde een dashboardomgeving waar alle informatie en instellingen door middel van een eigen account van Gebruiker kan worden beheerd door de Gebruiker en waarop door Gebruiker Tickets kunnen worden geplaatst.

Artikel 2 – Toepasselijkheid
1. Deze gebruiksvoorwaarden zijn van toepassing op elke Overeenkomst tussen Stichting Ticketbank en Gebruiker. Deze gebruiksvoorwaarden zijn niet van toepassing op de Diensten van Stichting Ticketbank ten aanzien van het afnemen van Tickets op het Platform door derden, hierbij gelden de gebruiksvoorwaarden “Consument”.
2. Afwijking van deze gebruiksvoorwaarden is niet mogelijk.
3. De gebruiksvoorwaarden van Gebruiker in de uitoefening van beroep of bedrijf zijn uitgesloten.
4. De Website van Stichting Ticketbank is niet toegankelijk voor minderjarigen.
5. Als ontwikkelaar van het Platform, is Stichting Ticketbank geen partij bij een eventuele Overeenkomst dan wel andere rechtsverhouding die tot stand kan komen door het gebruik van het Platform door Gebruikers en derden onderling.
6. Stichting Ticketbank heeft geen controle over, en biedt nimmer garantie voor de kwaliteit, keurmerken, geschiktheid, volledigheid, juistheid, (il)legaliteit, beoordelingen en/of recensies van de Tickets, of de Gebruiker die de betreffende Ticket heeft geplaatst. Eventuele afbeeldingen zijn enkel en alleen bedoeld als weergave, en is nimmer aan te merken als een goedgekeurde afbeelding door Stichting Ticketbank.
7. De inhoud van geplaatste Tickets of delen daarvan kunnen weergegeven worden op andere websites, applicaties, e-mails, social media en in andere online en offline advertenties door Stichting Ticketbank.
8. Het Platform kan links bevatten naar websites van derden. Op de websites van derden kunnen andere cookies en/of privacy statements van toepassing zijn. Stichting Ticketbank is niet verantwoordelijk of aansprakelijk voor de beschikbaarheid of juistheid van de (inhoud van de) websites van derden. Een link op de website naar een derde is nimmer aan te merken als een goedkeuring van Stichting Ticketbank van de (Diensten van) de derde.
9. Het is Gebruiker verboden om de Overeenkomst over te dragen aan een derde, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen.

Artikel 3 – Omschrijving van de Diensten
De Diensten van Stichting Ticketbank zijn het faciliteren van een Platform waarop een Gebruiker zijn Ticket kan plaatsen zodat een andere Gebruiker deze kan afnemen.

Artikel 4 – Gebruik van het Platform
1. Stichting Ticketbank kan nadere beperkingen of voorwaarden stellen aan de toegang tot en gebruik van bepaalde delen of functies van het Platform zoals onder meer maar niet beperkt tot het aanmaken van een account, het voltooien van een verificatieproces en het voldoen aan specifieke kwaliteits- of geschiktheidscriteria.
2. Het verifiëren van Gebruikers is niet waterdicht. Desondanks neemt Stichting Ticketbank alle in redelijkheid te nemen maatregelen die van haar verwacht kunnen worden met betrekking tot het verificatieproces. Een Gebruiker kan dienaangaande verplicht zijn om een vorm van (overheids)identificatie of andere informatie te verstrekken ten aanzien van zijn account, Ticket. Tevens heeft Stichting Ticketbank het recht om Gebruikers te screenen op basis van de aangeleverde informatie. Stichting Ticketbank is gerechtigd informatie af te wijzen zoals toegevoegde keurmerken dan wel te verwijderen van het Platform indien blijkt dat de informatie onjuist is.
3. Gebruiker draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan Stichting Ticketbank aangeeft dat deze noodzakelijk zijn of waarvan Gebruiker redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor de toegang en/of het gebruik van het Platform.
4. Stichting Ticketbank is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, die is ontstaan doordat Stichting Ticketbank is uit gegaan van door de Gebruiker verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor Stichting Ticketbank bekend was.
5. Een Gebruiker heeft toegang tot de informatie zoals gepubliceerd en weergegeven op het Platform. Gebruiker is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor alle gegevens en informatie die hij op het Platform of in zijn account plaatst. Indien Gebruiker vermoedt dat de door hem verstrekte gegevens onjuist of onvolledig zijn, zal Gebruiker Stichting Ticketbank onverwijld informeren en alsnog de juiste informatie vertrekken. Gebruiker dient zelf zijn gegevens up-to-date te houden en kan daartoe zijn gegevens in zijn eigen account aanpassen.
7. Stichting Ticketbank is gerechtigd om (delen van de) het Platform te wijzigen en/of te vervangen, alsmede haar Diensten. Gebruiker zal van eventuele wijzigingen tijdig op de hoogte gebracht worden. Gebruiker kan geen aanspraak maken op het behoud van bepaalde delen van het Platform, alsmede de Diensten.
8. Gebruiker verleent aan Stichting Ticketbank onderstaande niet exclusieve, overdraagbare, en niet naar tijd en plaats beperkte rechten op de verzonden gegevens met betrekking tot het Ticket:
▪ het recht tot archiveren en opslag, meer specifiek de gegevens elektronisch vast te leggen, op te nemen in het archief, op alle bekende opslagmedia en op willekeurige gegevensdragers op te slaan en aan andere gegevensbestanden of onderdelen daarvan te koppelen;
▪ het recht tot verveelvoudiging en verspreiding van de gegevens middels het opslaan, en langs elektronische media geheel of gedeeltelijk beschikbaar te stellen of te verspreiden;
▪ het recht om gegevens te gebruiken met als doel deze te analyseren, te laten bijdragen aan de ontwikkeling van het Platform, voor productontwikkeling en productmarketing.
9. Het gebruik van het Platform eindigt:
▪ doordat de Overeenkomst eindigt van rechtswege doordat de Diensten zijn afgelopen;
▪ door een Schriftelijk bericht van Gebruiker aan de Beheerder, dat Gebruiker niet langer gebruik wil maken van de Diensten;
▪ door het deactiveren, dan wel verwijderen van de account van Gebruiker door Gebruiker;
▪ door het deactiveren, dan wel verwijderen van de account van Gebruiker door Stichting Ticketbank.

Artikel 5 – Het account
1. Elke Gebruiker dient een account aan te maken ten behoeve van de toegang en het gebruik van bepaalde functies van het Platform, zoals het plaatsen van een Ticket. Voor de Gebruiker geldt dat de persoon die de registratie verricht, verklaart en garandeert dat hij/zij de bevoegdheid heeft om de onderneming juridisch te binden en alle benodigde toestemmingen en licenties verschaft aan Stichting Ticketbank die nodig zijn ten behoeve van de juiste uitvoering van de Overeenkomst.
2. Het account kan geregistreerd worden met een gebruikersnaam en een wachtwoord.
3. De Gebruiker is verplicht om tijdens de registratie van het account juiste en volledige informatie te verstrekken en om het account te allen tijde up-to-date houden.
4. Elke Gebruiker mag slechts één account registreren tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeengekomen. Het account is persoonlijk en mag niet overgedragen worden.
5. De Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor zijn of haar inloggegevens en dient deze inloggegevens niet aan derden te verstrekken. Indien een Gebruiker vermoedt dat de inloggegevens zijn kwijtgeraakt, gestolen of mogelijk sprake is van ongeoorloofd gebruik van het account, dient Gebruiker per direct contact op te nemen met Stichting Ticketbank. Gebruiker is zelf aansprakelijk voor alle activiteiten die worden uitgevoerd via het eigen account en de eventuele schade die volgt uit ongeoorloofd gebruik van het account.
6. Slechts nadat het account is aangemaakt, kan een Gebruiker acties uitvoeren op het Platform.
7. De Gebruiker kan zelf het account verwijderen en is hier verantwoordelijk voor.

Artikel 6 – Plaatsen van een Ticket
1. Elke Gebruiker heeft een zelfstandige verantwoordelijk voor alle inhoud die de Gebruiker beschikbaar stelt op of via het Platform. Door het plaatsen van informatie op het Platform garandeert de Gebruiker dat zij de eigenaar is van alle gegevens die zij publiceert, dan wel gemachtigd/bevoegd is om dergelijke informatie te publiceren/ openbare op het Platform. Gebruiker staat er voor in dat alle informatie en/of gegevens die zij via het Platform publiceert, geen inbreuk maakt op de intellectuele eigendomsrechten van een derde, noch een schending van de toepasselijke wet/ en regelgeving.
2. Het is elke Gebruiker voorts verboden om informatie te uploaden, reacties te plaatsen of op andere wijze content op het Platform te publiceren en/of te verspreiden via Platform in strijd met de Nederlandse wet- en regelgeving, waaronder in elk geval verstaan: gegevens zonder toestemming van de auteursrechthebbende, smadelijke informatie, of informatie die beledigt, intimideert, lasterlijk is, discrimineert, bedreigt, racistisch is van aard, gewelddadig, haat zaaiend is, aanstootgevend, obsceen, en informatie die kinder- of anderszins strafbare pornografie bevat. Ook informatie die de privacy van derden schendt (tevens stalking), alsook torrents, virussen, spam, backlinks en hyperlinks (die naar dergelijke informatie verwijst op websites van derden), leningen, loterijen en/of gokken (gambling), drugs alsmede alle andersoortige schadelijke en/of illegale inhoud die het internet- of e-mailverkeer van derden schade kan toebrengen of het Platform. Stichting Ticketbank kan de geplaatste content, die een of meerdere van bovengenoemde inhoud bevat verwijderen. Stichting Ticketbank zal de betreffende Gebruiker die de content heeft geplaatst hiervan op de hoogte stellen. Stichting Ticketbank respecteert het auteursrecht van derden en verwacht van de Gebruikers van het Platform dat zij hetzelfde doen.
3. Elke Gebruiker gaat ermee akkoord door informatie en/of gegevens via het Platform te uploaden, publiceren of op andere wijze ter beschikking te stellen aan derden, dat Gebruiker een kosteloze, niet-exclusieve, wereldwijde, sublicentieerbare en overdraagbare (gebruiks)licentie voor de betreffende content verstrekt ten behoeve van de exploitatie- en commercialiseringsrechten. Hieronder wordt verstaan, maar is niet beperkt tot het recht van Stichting Ticketbank om de content te gebruiken, kopiëren, publiceren, wijzigen en (delen daarvan) te delen en/of te promoten ten behoeve van het Platform op internet en/of (social media) kanalen.
4. Indien Gebruiker vermoedt dat de door hem verstrekte gegevens onjuist of onvolledig zijn, zal Gebruiker Stichting Ticketbank onverwijld informeren en alsnog de juiste informatie vertrekken en/of eventuele gebreken zelf herstellen.
5. Stichting Ticketbank is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door complicaties in verband met de beschikbaarheid of werking van informatie van derden, alsmede de schade die het gevolg is van gebruik van het Platform in strijd met voorwaarden of andere doeleinden dan waarvoor het Platform is bedoeld.
6. Stichting Ticketbank is niet aansprakelijk voor de weergavekwaliteit van de getoonde afbeelding(en) rondom het Ticket op het Platform.
7. Gebruiker is gerechtigd een maximaal aantal Tickets aan te bieden.

Artikel 7 – Opschorting en ontbinding Ticket
1. Stichting Ticketbank heeft het recht om het Ticket van Gebruiker (en/of haar andere Diensten) op te schorten indien de inhoud van het Ticket in strijd is met deze voorwaarden, of het Ticket misleidend is of anderszins schade veroorzaakt aan andere Gebruikers of derden.
2. Het herroepingsrecht is uitgesloten voor de Gebruiker in de uitoefening van beroep of bedrijf.

Artikel 8 – Notice and Takedown
1. Ingeval van (mogelijke) strafbare handelingen is Stichting Ticketbank verplicht hiervan aangifte te doen en de door Gebruiker verstrekte gegevens aan de bevoegde instanties te overhandigen, alsmede alle handelingen te verrichten die van haar gevraagd worden in het kader van het onderzoek. Stichting Ticketbank komt het recht toe Gebruiker de toegang tot het Platform te ontzeggen en/of het gebruik van het Platform te beëindigen.
2. Naast de verplichtingen uit de wet is schade welke ontstaat door ondeskundigheid of het niet handelen conform bovenstaande punten komt voor rekening en risico van Gebruiker.
3. Gebruiker is zelf verantwoordelijk voor de juiste beveiliging van het (mobiele) apparaat waarop hij het Platform gebruikt, alsmede voor het beveiligen en geheimhouden van zijn/haar eigen inloggegevens.
4. Indien en voor zover er sprake is van een inbreuk op rechten van Stichting Ticketbank of derden en/of onrechtmatig handelen door Gebruiker, is Stichting Ticketbank tevens gerechtigd om het account van Gebruiker te verwijderen of op andere wijze beperkingen te stellen aan het gebruik van het account van Gebruiker zoals het beperken of uitschakelen van het plaatsen van Tickets en meer. Stichting Ticketbank zal eventuele inbreukmakende/schadelijke informatie per direct verwijderen. In geen geval is Stichting Ticketbank aansprakelijk voor de geleden schade van Gebruiker, van welke aard dan ook ten gevolge van het handelen van Gebruiker.
5. Elke Gebruiker kan aanwijzingen en/of klachten melden bij Stichting Ticketbank over inbreuk makende of illegale Tickets, of klachten over andere Gebruikers. Een melding kan gedaan worden schriftelijk.

Artikel 9 – Beschikbaarheid Platform
1. Stichting Ticketbank staat er niet voor in dat de Diensten altijd zullen voldoen aan de vooraf gewekte verwachtingen. Stichting Ticketbank spant zich in om (de toegang tot) het Platform voor zover mogelijk, ononderbroken aan te bieden aan Gebruiker, doch staat niet in voor de te allen tijde volledige beschikbaarheid van het Platform. Stichting Ticketbank is gerechtigd indien en voor zover er naar haar oordeel gevaar bestaat voor het foutloos functioneren van het Platform, het gebruik van het Platform op te schorten. Stichting Ticketbank is voorts gerechtigd alle maatregelen te nemen die zij redelijkerwijs noodzakelijk acht om een doeltreffend functioneren van het Platform te kunnen waarborgen.
2. Stichting Ticketbank is niet verantwoordelijk voor (ver)storingen van de internet-, telecommunicatie-infrastructuur die buiten de invloedssfeer van Stichting Ticketbank ligt en welke kunnen leiden tot onderbrekingen in de beschikbaarheid van het Platform. Stichting Ticketbank kan, tijdelijk en met inachtneming van de gerechtvaardigde belangen van de Gebruikers, de beschikbaarheid van het Platform beperken indien Stichting Ticketbank dit noodzakelijk acht gelet op eventuele capaciteitslimieten, de veiligheid/integriteit van de servers van Stichting Ticketbank, of om onderhoud uit te voeren aan het Platform. Stichting Ticketbank is gerechtigd om onderhoud te verrichten aan het Platform en kan nieuwe functionaliteiten en introduceren. Stichting Ticketbank zal de Gebruikers zoveel mogelijk op de hoogte stellen van eventuele wijzigingen aan het Platform, tenzij dergelijke wijzigingen van minimale aard zijn zonder dat dit een wezenlijk effect heeft op eventuele contractuele verplichtingen.
3. Stichting Ticketbank heeft nimmer verantwoordelijkheid over en/of invloed op de vergevingen van de aangeboden producten door Gebruikers, en geeft geen garantie over de kwaliteit van het aangebodene, de bevoegdheid van een Gebruiker om de Dienst of het product te verkopen, noch over de juistheid en volledigheid van de aangeboden informatie.

Artikel 10 – Privacy en beveiliging
1. De Diensten verwerken persoonsgegevens. De te verwerken persoonsgegevens vallen onder de AVG. Deze persoonsgegevens zullen worden verwerkt conform de privacy- en cookieverklaring van de Diensten die te vinden is op de website.
2. Stichting Ticketbank zal zorgdragen voor een passend beveiligingsniveau gelet op de risico’s die de verwerking en de aard van te beschermen persoonsgegevens met zich meebrengen. Dit evenwel slechts indien en voor zover deze zich in de systemen of infrastructuur van Stichting Ticketbank bevinden.
3. Stichting Ticketbank heeft afspraken omtrent de verwerking van persoonsgegevens en de genomen beveiligingsmaatregelen vastgelegd in een verwerkersovereenkomst. De persoonsgegevens zullen in overeenstemming met deze verwerkersovereenkomst worden verwerkt.
4. Indien Gebruiker bijvoorbeeld op grond van de AVG persoonsgegevens die zijn opgeslagen in systemen van Stichting Ticketbank dient in te zien, te wijzigen of verwijderen, zal Stichting Ticketbank daarin redelijkerwijs volledig meewerken.

Artikel 11 – Intellectueel eigendom
1. Het is elke Gebruiker verboden om de (inhoud) van het Platform te kopiëren en/of op andere te reproduceren, te openbaren of wijzigen zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Stichting Ticketbank. Hieronder wordt tevens verstaan de inhoud van het Ticket.
2. De (inhoud van) het Platform en het Ticket kan beschermd worden door intellectuele eigendomsrechten en/of handelsmerken. Door het Platform te gebruiken gaat elke Gebruiker ermee akkoord dat de intellectuele eigendomsrechten berusten bij Stichting Ticketbank en/of de Gebruiker die het Ticket heeft geplaatst. Het is Gebruiker uitdrukkelijk verboden om inbreuk te maken op de intellectuele eigendomsrechten van Stichting Ticketbank en derden, alsmede op de goede naam van Stichting Ticketbank. Alle intellectuele eigendomsrechten en auteursrechten van het Platform, waaronder de grafische ontwerpen, ideeën en dergelijke berusten uitsluitend bij Stichting Ticketbank en worden uitdrukkelijk niet overgedragen aan Gebruiker. Het is een Gebruiker verboden om de inhoud te gebruiken, aan te passen, te kopiëren, in licentie te geven, verkopen of anderszins te exploiteren. Een Gebruiker heeft slechts een beperkt gebruiksrecht om gebruik te maken van het Platform.

Artikel 12 – Beperking van Aansprakelijkheid
1. Stichting Ticketbank is niet aansprakelijk wanneer zij ten gevolge van een overmachtssituatie haar verplichtingen niet kan nakomen, noch kan zij gehouden worden tot het nakomen van enige verplichting, indien zij daartoe gehinderd wordt als gevolg van een omstandigheid die niet is te wijten aan haar schuld, en noch krachtens de wet, een rechtshandeling of in het verkeer geldende opvattingen voor haar rekening komt. Onder overmacht wordt in elk geval verstaan, maar is niet beperkt tot hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, (i) overmacht van toeleveranciers van Stichting Ticketbank, (ii) het niet naar behoren nakomen van verplichtingen van toeleveranciers, (iii) gebrekkigheid van zaken, apparatuur, programmatuur of materialen van derden, (iv) overheidsmaatregelen, (v) elektriciteitsstoring, (vi) storing van internet, datanetwerk- en telecommunicatiefaciliteiten (bijvoorbeeld door: cybercriminaliteit en hacking), (vii) natuurrampen, (viii) oorlog en terroristische aanslagen, (ix) algemene vervoersproblemen, (x) werkstakingen in het bedrijf van Stichting Ticketbank en (xi) overige situaties die naar het oordeel van Stichting Ticketbank buiten haar invloedssfeer vallen die de nakoming van haar verplichtingen tijdelijk of blijvend verhinderen.
2. Indien en voor zover enige wettelijke bepaling zich hiertegen niet verzet, sluit Stichting Ticketbank alle aansprakelijkheid uit voor schade geleden door Gebruiker op grond van (i) het gebruik van de Diensten van Stichting Ticketbank, (ii) de verkoop van de producten van (andere) Gebruikers via het Platform, (iii) het niet of niet volledig of veilig beschikbaar zijn van het Platform, (iv) veranderingen in, aan of op het Platform of Diensten van Stichting Ticketbank en (v) eventuele onjuiste en/of onvolledige informatie op het Platform.
3. Stichting Ticketbank sluit alle gevolgschade uit.
4. Indien en voor zover Stichting Ticketbank aansprakelijk blijkt te zijn, is haar aansprakelijkheid beperkt tot een maximaal bedrag van 250 euro.
5. Alle aanspraken van Gebruiker wegens tekortschieten aan de zijde van Stichting Ticketbank vervallen indien deze niet schriftelijk en gemotiveerd zijn gemeld bij Stichting Ticketbank binnen een jaar nadat Gebruiker bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn met de feiten waarop zij haar aanspraken baseert. Een jaar na het beëindigen van de Overeenkomst tussen partijen vervalt de aansprakelijkheid van Stichting Ticketbank.

Artikel 13 – Vrijwaring
Gebruiker vrijwaart Stichting Ticketbank voor aanspraken van derden ten aanzien van de door hen geleden schade op grond van (i) het gebruik van de producten, (ii) het gebruik van Diensten van Stichting Ticketbank, (iii) de onrechtmatige inhoud van het Ticket en/of het aangebodene (iv) het sluiten van een Overeenkomst op grond van een Ticket.

Artikel 14 – Klachten
1. Indien een Gebruiker niet tevreden is over de Diensten van Stichting Ticketbank, is Gebruiker verplicht om deze klachten zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 7 kalenderdagen na de betreffende aanleiding dat tot de klacht heeft geleid te melden. Klachten kunnen mondeling of schriftelijk gemeld worden schriftelijk met als onderwerp “Klacht”.
2. De klacht moet door Gebruiker voldoende onderbouwd en/of toegelicht zijn, wil Stichting Ticketbank de klacht in behandeling kunnen nemen.
3. Stichting Ticketbank zal zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 21 kalenderdagen na ontvangst van de klacht inhoudelijk reageren op de klacht.
4. Partijen zullen proberen om gezamenlijk tot een oplossing te komen.

Artikel 15 – Wijzigingen gebruiksvoorwaarden
1. Het staat Stichting Ticketbank vrij om op ieder gewenst moment (delen van de) het Platform aan te passen, alsmede de inhoud van haar Diensten en deze Gebruiksvoorwaarden.
2. De gewijzigde gebruiksvoorwaarden worden gepubliceerd op het Platform met de laatste bijgewerkte datum. Stichting Ticketbank zal de wijzigingen of aanvullingen aankondigen zodat Gebruikers er kennis van kunnen nemen.
3. Gebruik van het Platform na de datum van inwerkingtreding Gebruiksvoorwaarden geldt als acceptatie van de gewijzigde of aangevulde voorwaarden.

Artikel 16 – Overige bepalingen
1. Op de Gebruiksvoorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
2. Alle geschillen, ontstaan door of naar aanleiding van de Overeenkomst tussen Stichting Ticketbank en Gebruiker, of door het gebruik van het Platform door Gebruiker worden beslecht door de bevoegde rechter van rechtbank Rotterdam tenzij bepalingen van dwingend recht een andere bevoegde rechter aanwijzen.
3. De versie van communicatie of informatie zoals opgeslagen door Stichting Ticketbank wordt geacht juist te zijn, tenzij Gebruiker tegenbewijs levert dienaangaande.
4. Indien een bepaling in deze Gebruiksvoorwaarden nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Gebruiksvoorwaarden aan.
5. Stichting Ticketbank is gerechtigd haar rechten en verplichtingen uit de Gebruiksvoorwaarden over te dragen aan een derde die Stichting Ticketbank of de betreffende bedrijfsactiviteit van haar overneemt.

Rotterdam, 16 februari 2024